If you're tired of starting over, stop giving up

Min tanke är att jag ska dela med mig om vad jag stoppar i mig varje dag och hur dagarna går. Mest för att jag ska motivera mig själv att kämpa på. Jag har börjat med Viktväktarna för att jag är så satans trött på kalorier, och jag fullkomligt älskar Viktväktarnas upplägg med "gratismat", alltså mat som inte räknas, utan det är mer eller mindre mat som man kan äta hur mycket som helst av utan att den dagliga användningen påverkas. 
 
Dagen har faktiskt känts bra, jag har varit motiverad hela dagen att äta rätt och dagen har gått förhållandevis lätt. Jag har dessutom varit på gymmet, körde 15 min crosstrainer som uppvärmning, lite styrketräning på ungefär 30 min och sen avslutade jag på löpbandet med att gå i ganska lugnt tempo, med några försök till att jogga men benhinnorna vill inte samma sak som jag. Men överlag kändes hela passet ganska bra. 
 
Dagens mat
Frukost: Knäckebröd med kaviar och ägg
Mellanmål: Honungsmelon och banan
Lunch: Kycklingfilé och broccolimix med turkisk yoghurt
Mellanmål: Proteinpudding med honungsmelon
Middag: Räk- och laxpasta med dillsås
Extra mål: Tunnbröd med kokt Emilskinka
Och allt detta blir bara 27sp. Jag har en daglig användning på 30sp, så hela 3sp tillgodo och då har jag ändå ätit massor. Och jag har verkligen inte känt något sug efter något annat, onyttigare. Det känns hur bra som helst. 
 
Igår var verkligen ett uppvaknande, då jag hade gått upp ett kilo på en vecka. Jag släpper helt på allting på helgerna och jag kan inte riktigt förklara varför. 
Viktresa | Hälsosammare liv, SmartPoints, VV, Vikt, Viktnedgång, Viktväktarna | |
Upp