Lektion 1 - check!

Lektion 1 är avklarad, 133 minuter avklarade. Nu är det dessvärre en hel vecka kvar till lektion 2 kommer. Nästa avsnitt är RAW och nu hoppas jag på att det är massa nya saker som jag är lost på fortfarande. Redigeringen av RAW är lite annorlunda i CS5 jämfört med Elements. Sjukt att man kan vara såhär taggad för att plugga, men det är grymt kul :)

Jag hade tråkigt och nördade med webbkameran precis, så nu får ni leva med det eftersom jag inte har några spännande bilder att bjuda på.




Jag har inget liv, så nu ska jag gå med hunden. Ha det så trevligt i era upptagna liv :D
Digital bildbehandling | |
#1 - - Nathalie:

Du har väl ett liv! Annars skulle du inte blogga och inte kunna prata med mig ;P Haha!

Vad roligt att läsa att du gillar din kurs, du ska se att den kommer gå toppen! :)

#2 - - Kami:

Jag sa ju att det var bra med pluggningen ;) right. Mitt är också spännande, hade min första riktiga lektion idag och det gick fort som fan men var intressant. Söta bilder!

#3 - - Anonym:

RAW format är ju egentligen bara en okonverterad bild i kameran (kameran konverterar ofta till jpeg) när man har tagit bilden. Därför är den så stor eftersom den har så mycket information. Därmed får man bättre kvalité på bilden, bilden mister kvalite varje gång du trycker på något i photoshop. Om man ska redigera en bild för bästa kvalité och sen skriva ut på fotoskrivare så ska du köra så mycket av redigeringprocessen i camera RAW (photoshops eget raw-program), spara som psd fil, sen spara som TIFF sen skriva ut.

Upp